poniedziałek, 14 stycznia 2013

50. Wielka smuta





Przez Owsiaka dzisiaj była wielka smuta na plebaniach, smuta i zgrzytanie zębami, tyyyle kaaasy księżom śmignie koło nosa i jeszcze na oddziałach szpitalnych zajmujących się seniorami pojawią się czerwone serduszka ;)Chyba najbardziej ich wkurzają te serduszka. Koniec wyłączności krzyżyków?

Moje wnuki wrzuciły swoje kwoty do puszek. Zaspokoiły potrzebę działalności charytatywnej na najbliższy rok. Ale gdy przeczytałem brednie Terlikowskiego, siadłem do kompa i przelałem dwie stówy od siebie na konto WOŚP. W życiu bym tego nie zrobił (bo nie znoszę płatności przez net, jak i wrzuciłem do puszki również) gdyby nie ten zajadły krzewiciel nienawiści. Najchętniej dałbym mu w mordę, ale że takiej możliwości nie mam, to wyżyłem się w szczytny sposób.Widział ktoś z was kiedyś jakiegoś księdza niosącego do szpitala respirator czy inną pompę insulinową? Ja nie widziałem. Spotkał ktoś z was kiedyś księdza na po kolędzie by oddał część pieniędzy widząc, że komuś się źle powodzi? ja nie spotkałem. Widziałem i widzę za to inne przykłady "chrześcijańskiego miłosierdzia" ze strony tych hipokrytów.

I strasznie działa mi na nerwy, kiedy czytam, "że Caritas też pomaga, więcej niż Owsiak". Caritas jest organizacją pożytku publicznego hojnie dotowaną przez budżety: państwowy, poprzez spółki skarbu państwa i kancelarie urzędów państwowych oraz urzędy marszałkowskie i samorządowe. Jest więc po prostu dystrybutorem NASZYCH środków, także środków tych osób, które z Kościołem nie chcą mieć nic wspólnego. To tak jakby mówić, że Kościół pomaga, bo prowadzi szpital, szkołę czy sierociniec. Robi to, bo to jest bardzo dobry biznes i nie czyni tego z własnych wypracowanych środków, lecz na normalnych, biznesowych zasadach. Zastanawiam się jak efektywnie wydawane są środki powierzane Caritasowi? Czyje fundusze, Caritasu czy WOŚP podlegają bardziej skrupulatnej kontroli? Zawsze mnie zastanawia, czy Caritas zapełnia tylko lodówki biednych, czy też może zaopatruje biskupie, przepastne spiżarnie. Jest to do sprawdzenia? Założę się, że nie. Jurek Owsiak planuje wymienić wszystkie łóżka na oddziałach geriatrycznych, zakładam się, że niejeden czarny też się będzie chciał załapać.

18 komentarzy:

  1. Obawiam się,że opinia biegłych księgowych byłaby dla Caritasu negatywna. oni powinni pieniądze wydawać a nie lokować. a podobno lokują - jakie inwestycje może prowadzić Caritas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Produkcja gromnic,wody święconej i dymu do kadzidła.

      Usuń
  2. Caritas to taka sama fundacja pożytku publicznego jak WOŚP, obie przeznaczają część środków na cele statutowe, gromadząc je w formie bankowych lokat, tyle, że WOŚP jest biedniejszy - działa krótko i dlatego jeszcze nie ma tyle odsetek z lokat, żeby tak jak Caritas z tego pokryć koszty własne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pieprz ok? Caritas dostaje dotacje państwowe i powinien w związku z tym być systematycznie kontrolowany, resztę masz w poscie Kroko. Caritas nie jest instytucją prywatną, a dziala za naszą kasę. Nie zadne lokaty, sraty,

      Usuń
    2. Mnie przekręty nie dziwią, realnie patrząc dziś chyba nie ma fundacji, która by nie kombinowała....

      Usuń
    3. Zrobiłeś coś pozytecznego w zyciu? a może chciałbyś zrobić?

      Usuń
    4. A ty zrobiłeś? bo raz do roku wrzucisz do puszki 6,50... można i tak..

      Usuń
    5. Co robię to robię.Ja wiem.... Tak,jestem z siebie zadowolony.

      Usuń
    6. I jeszcze jedno, ja,jak twierdzisz raz w roku wrzuciłem 6,50 a ty ile?

      Usuń
    7. Nie Twój interes, spytałam bo głupie pytanie postawiles Grzesiowi. Nie w 5 ni w 10

      Usuń
    8. No widzisz, złe informacje masz, bo ja nawet te 6.50 nie wrzucilem, nie wyrzucam kasy dla sekty WOŚP od lat.

      Usuń
    9. To bardzo dobrze, NIGDY nie wrzucaj, dzięki temu pieniądze od porządnych ludzi nie zabrudzą się judaszowymi.

      Usuń
  3. Kroko mamy też drugiego beneficjenta po WOŚP jest nim fura i komóra Zbysiu Romaszewski który wyrwał od państwa 240 tysięcy za swoją martyrologię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he pozdro Zbyniek, czytałem wczoraj u Kuczynskiego, obrzydlistwo

      Usuń
    2. Nie on pierwszy. Pierwszym był na początku transformacji niejaki Słowik,który też pociagnął sobie zdrowo z gwinta. Któryś z prawdziwych działaczy napisał wtedy słynny artykuł"Przepraszam za Solidarność".

      Usuń
  4. He,he,Kroko,założę się,że w niedzielę były msze na temat: o wyższości tacy nad puszką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziomalku,badź mądry. Mądrych wypowiedzi Eli NIGDY nie kasuje.

      Usuń
  5. caritas-kretinias :) w punkt krokodlieo

    OdpowiedzUsuń

Komentuj, jeżeli masz coś do powiedzenia, chamstwa nie toleruję